Om Denivit

Första tandkrämen för vita tänder


Denivit var den första tandkrämen för vitare tänder och tog konsumenterna med storm. Inte bara i Sverige, utan i hela Europa, blev Denivit snabbt ett måste för alla som ville ha vitare tänder. Denivit Tandputs utvecklades och lanserades av dåvarande Barnängen AB. En tandkräm mot missfärgningar var banbrytande då den laserades 1978.

Den è vit

Namnet Denivit har en speciell betydelse. Under en ”brainstorming” kring produktens namn, var det någon som nämnde: ”Den é vit”. Det passade både på tandkrämen och resultatet den åstadkom. ”Den é vit” blev till Denivit, och produkten hade fått sitt namn.

Del av Henkel - en marknadsledande global koncern


Sedan 1992 ägs varumärket Denivit av Henkel Norden AB. Henkel har marknadsledande varumärken och utvecklar lösningar som gör människors liv enklare, bättre och vackrare. Henkel är verksamt inom tre strategiska affärsområden – Hushållsprodukter, Kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Henkel finns i 125 länder och har 50 000 medarbetare världen över. Henkel Norden har varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Plastic Padding. Företaget har 540 medarbetare i de fyra nordiska länderna. Vill du ha mer information om Henkel Norden AB www.henkel.se.

Läs mer om Denivit i högra kolumnen där vi samlat en del viktiga årtal i Denivits historia.

Vill du läsa informationen på finska besök gärna www.denivit.fi.